laborationer i natur kan vara roligt ändå..

publicerat i quote;
Det hela började med att jag Elin och Erika skulle leta upp fakta om fem olika fåglar (uppstoppade) som Olle (lärare) hade satt fram till oss. Uppgiften var att finna vad dem åt samt varför deras näbbar var som dem var. Verkligen första gången jag redovisat om uppstoppade fåglars NÄBBAR ?!

Olle visar några skelettben från olika djur. (här en fågelvinge, typ svan.)
Jag : är den också från museet?
Olle : nej den hittade jag på stranden.
Vi : :O
Erika : jag har en dö katt utanför mitt hus, ska jag ta med den ?
Olle : nej tack.

Jag och erika petar på de uppstoppade fåglarna och gör ljud till dem.
Olle : rör helst inte fåglarna
vi fortsätter...
Olle : Sluta! pilla på fåglarna.
Vi : varför ?
Olle : det finns arsenik på dem.
Vi : ?
Olle : gift.
springer till kranarna och häller halva diskmedlet i händerna!
ja, det var kul då iallafall!

Kommentera inlägget här :