min klocka har stannat under dina ögonlock

publicerat i nathalie;
 
En frukost för Xantal dagar sedan. Det är lite crazy stuff som hänt här runt omkring och därav min frånvaro. Väldigt mycket jobb nu den sista veckan då jag jobbat onsdag-onsdag plus min 2x12h helg. Har inte riktigt varit på hugget om man säger så.
 
I lördagskväll kom min några-dagar-försvunna-katt hem och bara waow trallar in och tigger efter mat som att det regnar typ. Tar mig två sekunder sen ser jag att han är så pass skadad att jag bara börjar skaka, gråta och hyperventilera. Får efter lite andningsnöd tillbaka förståndet och inser att jag får nog kolla lite närmre. Ger kattfan mat och medans han gladeligen tuggar i sig skådar jag det värsta mina ögon sett i sina 21 åriga liv. Stort, gult, varigt, rött, köttigt och ruttet jävla sår på magen. Pang bom. Ringer djurakuten, gasar in som en dåre och ber dem laga mig katt. Jourtider, en lördagkväll och en ganska rejäl skada gör ju att notan springer upp i taket. Ingen försäkring heller. Veterinären tittar lite försiktigt på mig innan hon säger "Du älskar din katt va?" Där bröt jag ihop och sa att det får kosta vad fan det nu vill kosta bara dem fixar ihop honom till mig. Sagt och gjort. Nu springer han omkring här hemma, svinlack för att han måste ha en tratt på sig och tycker att jag är störig som stup i kvarten ska tvätta rent omkring stygnen. 
 
(Jag va inte sådär tjill som jag låter i texten. jag bara grät och grät och grät och grät konstans i fyra timmar)
 
Ska försöka göra mig fresh nu eftersom jag jobbar idag. igen. MEN stay positive, strong, happy och allt det där för det är den sista dagen på långeveckan och imorgon flyr jag till ullared med min bestieieiiee.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Oslofru:

Go frukost :)

Kommentera inlägget här :