rygg, armar och axlar 28/6

publicerat i healthz, nathalie;
Godkväll! Just nu ligger jag som en halvmöglig säck potatis och smuttar på lite alkoholhaltigt och njuter av min lediga dag imorgon. Ska krama min påg hela dagen samtidigt som vi utreder lite ärenden. Lika mycket som jag ogillar att jobba helg, gillar jag att vara ledig på vardagarna. Åter till gårdagens träning! Mötte upp mamsen på gymmet strax efter jobb och vi skuttade gladeligen omkring och lekte starka då vi hade hela lokalen för oss själva. LYX! Jag tränade inte speciellt hårt eftersom min axel inte tillåter det alls. Riktigt tråkigt eftersom jag älskar att träna allt som har med överkropp att göra, speciellt axlar och rygg! 
 
biceps curl (cable) 3x13
11kg/16kg/16kg
triceps ex (cable) 3x13
11kg
vertical row (cable) 3x10 
34kg
latsdrag raka armar 3x8
11kg/16kg/16kg
bild två 3x13
25kg
axelpress med hantlar 3x13
3x2kg
 
Körde även lite av det på bilderna mellan de ordinarie övningarna för att fylla ut i passet. Chins är min svaga punkt. Brukar klara typ... en.... haha men vågar inte dra upp med högeraxeln ifall den smäller. Har därför gjort som på bild tre. Man ser på den högra bilden att jag står på en "pinne" med cirkus 40kg tyngd som hjälper till att press mig uppåt för att klara chinsen. Det är pisspissjobbigt men för att träna den teknik och de muskler som behövs för att någon gång klara utan assistans :).
 
Puh! Nu ska jag fortsätta sörpla rosa alkohol och kolla på gansterfilm. Ciao
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sofie Eklund:

Wow vilken drömkropp :)

Kommentera inlägget här :