livet

publicerat i , Travelling;
 
 
Okej guys! Jag vet inte vart jag ska börja eller vart jag ska sluta. Jag är så himla ovanför alla möjliga förklaringar nöjd med hur min livssituation ser ut både bakåt och framåt. till och med ganska nöjd med hur den ser ut just på minuten också. sekunden. nöjd! nöjd som fan! Sedan fjortonde februari i år har jag hunnit med fyra resor och inväntar den femte om tre veckor. fyra olika länder och så mycket människor som fått en liten plats var i den finaste delen av mig. hjärtat! smörigt, jag vet men det finns inget finare än att resa och lämna en liten bit av själen över jordens olika hörn samtidigt som man får en ännu större del tillbaka. jag älskar det! dagarna innan när garderoben ligger över golvet/ väskan/sängen och den ständiga kampen om att packa "lagom" av allt. de trötta ögonen på väg till flygplatsen or whatever mitt i natten för att flyget lyfter innan kroppen egentligen börjar fungera. att strosa runt på flygplatsen och kolla på way to expensive parfymer som man redan luktat på så många gånger att näsan bedövats. att köpa en påse m&ms som frenetiskt tuggas i samband med lyft eftersom öronen går helt banans av tryckskillnaden. när man slumrar lite halvdåligt för att sen vakna och inse att man fortfarande är tusen kilometer ovanför fast mark på väg mot helt andra places. allt som hör till! förvirringen innan man vet vart fan man ska äta sova och bo. men också den där hemmakänslan som ganska snabbt infinner sig när man känner sig så jäkla hemma. hotellfrukost. vilken frukost som helst egentligen. solen eller inte solen. ölen. vinet. allt. fan. 
 
ger mig själv en award! jag behöver inte plugga. jag behöver inte en egen lägenhet. jag behöver inte fancy subjektiva things för att göra vardagen värd att leva i. jag behöver mig själv. down to earth och några fina hjärtan omkring mig som gör att sverigelivet kan vara helt okej det också. att dricka te. kaffe. dansa efter tequilans koreografi. jag behöver det jobbet jag har och det ansvaret jag får. behöver en enkel jävla vardag med deep feelings. snart är det inte längre tresiffriga dagar kvar tills jag och en av mina finaste och bästa vänner lämnar sverige en längre tid. en avresebiljett den 11 januari tar oss till asien och sen har vi inte planerat mer. inte ens en biljett back to swed är köpt. får nypa mig själv lite överallt för att fatta det här.
 
tack nathalie. för allt. och tack ni. som finns överallt och som jag fått turen att möta. 

Kommentera inlägget här :