att sakna

publicerat i bali, nathalie;
hardboard 8.3. Bästa känslan
softboard 8.6 
I början av min vecka på Surfcampet skrev jag några rader om att jag längtade hem men samtidigt längre bort. (Ett inlägg som inte är postat) Att jag saknade mina värdefulla timmar på morgonen med frukost, serier, och kaffe helt för mig själv. Att jag saknade att köra bil och att ha rutiner. Att sakna allt man tar för givet i Sverige.
Stokeness efter vår surftrip tillsammans. (gissa svenskarna... heheh)
Efter denna veckan har min längtan hem minskat och jag kommer sakna att vakna inför en dag med Surf. Kommer sakna att äta frukost och prata om vågorna är left eller right handed. Att strosa igenom butik efter butik med surfbrädor och låtsas att man ska köpa en. Vilka fenor? Vilken leash? Vilket vax? Att se fram emot surftrips och diskutera vilken storlek på brädan man ska köra. Kommer sakna att bli kallad greenie, att prata om livet med mina locals, att smida planer och att bara va här. Att leva så enkelt. Tillsammans med människor som har samma mål som en själv, att sätta en fet jävla våg. Jag vill prata om surfen i evighet, jag vill sitta på min bräda varje minut och jag vill ha den här livsstilen.
Det här gänget!! Perfect match 2.0! Och brown sugar till vänster.. uh. Tar med honom hem. Eller stannar. 
Sitter i en taxi på väg tillbaka från tatueraren med vågor och solnedgång i ett hjärta på armen. Ikväll går jag på bio min näst sista kväll här och halsen drar ihop sig hela hela tiden. 
jag klarade det! Tro det eller ej men min balans är på topp! Fick btw sjukt mycket bra feedback för både min balans och min stil under lektionerna. Vilket såklart gör att jag vill förbättra min Surf ännu mer när jag vet att det finns potential. Är så nöjd! 

Kommentera inlägget här :