hmm

publicerat i Laos, nathalie;
 
Framme i Luang prabang! Väldigt ostrukturerad resa hit eftersom vi hade bokat nattbuss med liggsäten men det gick nog förbi två bussar som va fulla först och när den sista bussen väl kom fanns det tre sovplatser och vi va fem som skulle till samma place. Efter mycket klödd fick jag och maja 30.000 kip tillbaka (ord pris för biljetten va 120.000 kip) och varsin sovplats på golvet mellan sängarna. Så jävla trångt att vi fick ligga på sidan typ hela vägen för att få plats. Blev väckt två gånger av att någon skulle gå på toa och jag låg såklart i den gången... rövjävla kallt när vi kom fram i LP vid halv nio på morgonen och sen kunde vi inte checka in förrän 12.
 
Men förutom allt gnäll och att vi va superförkylda så va det faktiskt riktigt mysigt här också. Igår turistade vi omkring på alla möjliga gator och trappor. Kollade på munkar och buddhastatyer. Gick på nightmarket vilket va okej men äcklades av maten man kunde köpa. Vet inte ens vad hälften av det va men såg mest ut som bajs, hela kycklingar i klusive klor och typ inälvor. Tarmar. Testiklar. Till och med maja som serb och ikke vegetarian blev ganska illamående haha... Vi hittade iallafall till ett Café jag läst om som hette Indigo. Man får lite samma känsla som för joe n the juice om ni käkat där någongång (jag älskar jntj!!!).. hade velat beställa in lite av allt. Dem hade en sida med bara veganska alternativ men jag tog en vegetarisk pizza med mozzarella, eggplant, lök feta plus lite till som serverades på en planka. Dock smakade jag ingenting, alltså ingenting, pga förkylningen. Blev sååå ledsen :((( haha... bad maja smaka lite så hon kunde säga om den va god eller inte. Somnade som två barn när vi kom tillbaka och vaknade tio timmar senare i ett obehagligt kallt rum. Idag ska vi till Kuang Sii waterfalls så får väl skriva om det sen! See ya

Kommentera inlägget här :