att känna

publicerat i Thailand, nathalie;
 
Det är oftast på våra båtresor som jag skriver inlägg baserat på känslor. Det är här ute, omgiven av hav och mother nature, som jag känner mest. Det är här ute mina känslor är som starkast men också här ute jag kanske är som mest tillfredsställd. Jag är aldrig så fri och nöjd som till havs. 
Jag tror det är viktigt att man vågar prata om vad man tänker på. Att man vågar dela med sig av vad man faktiskt känner, hur man upplever sin omgivning. Mår man dåligt så behöver man oftast prata om vad det är som får en att må dåligt. Man behöver prata om vad som får en att må bra. Om allt. Jag vet om att jag är en djupt tänkande människa och det finns inget bättre än att få prata om allt jag tänker på, både bra och dåliga tankar. Ibland finns det inte ord som kan förklara det som finns på insidan av mitt huvud, eller hjärta.
Jag kan känna extremt djupt och mycket för vissa platser och människor men har väldigt svårt att förklara och visa det. Men jag känner det och blir farligt berörd. För några år sedan berättade jag om min känsliga sida som något negativt men idag är det kanske en av mina bättre sidor. Jag har lärt mig att känslor är det finaste som finns och speciellt när dem får komma ut. Det är viktigt att förstå att känslor är en del av en själv och det är inte något dåligt att visa sig svag. Eller stark! Det är dem som formar oss till de individer vi är. Jag älskar när jag bara får sitta och spåna på livet. Jag är en grubblare och livsmänniska.
På den här resan har jag insett hur mycket jag uppskattar det lilla i vardagen. JA! det är helt obeskrivligt underbart att göra en sån här resa, att äta frukost barfota på stranden. Att åka på båtresor, upptäcka öde stränder, snorkla i glasklart vatten mellan stora berg. Att sitta på en surfbrädor flera hundra meter ut i vattnet, att dyka 30 meter under ytan och att flyga flera tusen meter upp i luften till nya destinationer. MEN! det är också helt obeskrivligt underbart att dricka kaffe framför Netflix en höstmorgon i Sverige. Att känna lukten av sommarregn på varm asfalt, skogspromenader,sommarkvällar, grillkvällar, stora halsdukar, den första snön! You name it. Sverige är inte så tråkigt som man kanske tror och jag uppskattar faktiskt vårt land väldigt mycket mer när jag sitter på andra sidan jorden.
Jag önskar att fler tog sig tid att upptäcka världen cuz damn guys, fan vad jag ser allt med andra ögon. Jag har hittat nya delar av mig själv (sounds creepy) men har fortfarande sååå mycket mer att lära känna av mig själv. Jag vet nu att man aldrig sluta växa som människa men det är (as I said before) viktigt att man vågar låta sig själv känna det man känner. Gråt, skratta, skrik, sura, va tyst, prata, sov 12 timmar eller va vaken 42. Ät chips till frukost och drick kaffe innan läggdags. Allt! Bara gör det.
Mvh
Naddy the mermaid.
- Glöm inte. livet är bäst!
 
(Bilder från Phi phi snorklingstripp)

Kommentera inlägget här :