koh lanta - koh lipe - livet

publicerat i Thailand, nathalie;
frukost/lunch/middagsview från hotellet. Här satt vi och blev djupa över en pizza och pratade än en gång om resan, framtiden, tankar och förhoppningar. Maja hoppas att hösten består av nytt boende och en skola som ger henne den framtid hon drömmer om. Jag hoppas hösten ger mig kramar, jobb och en biljett tillbaka till Bali. En familj gjorde olika sandskulpturer som sköljdes bort av vågorna och två hästar galopperade förbi och gjorde mig supernostalgisk. 
Hej svenska fans! Dagarna på Koh Lanta gick super super fort även om vi inte gjorde någonting merän en snorklingtripp. Vi kom ju som skrivet till Thailand under lågsäsong och kände inte riktigt för att hänga kvar på lanta då det blev projekt om man skulle hitta någonting att käka. Har inga bilder från båtturen än men vi åkte ut ett gäng med longtailbåt och snorklade i grumligt vatten, simmade igenom emerald caves (tur vi hade flytvästar för utan den hade jag drunknat av skratt(vi skrattade visserligen åt mig och Anna i flytvästar, bildbevis kommer)) wow. En parentes i en parentes. Jag som ändå fick MVG i svenska C. Man får inte göra parentes i parentes.
Standard köp under resan. Började detta beroende ganska snabbt på Koh Tao (januari) då det va billigt och gott. En bra vecka äter vi kanske två rör. En lite mindre bra vecka kan det nog bli upp emot sju åtta. Nio? Finns i några olika smaker och variation är bra!
Igår va en resdag delux! Åkte minivan X2 genom Koh Lanta (och något annat som vi aldrig fick reda på vad det va..) väntade på piren några timmar och fördrev tiden med att käka Pad thai, dricka smoothies ur stora kaffekoppar och bli intervjuad av thailändare som övade på sin engelska. 
Nu sitter vi på världens mysigaste Koh Lipe och har sovit förvånansvärt bra i våra 1x1m ihopvävda bungalows med fan och myggnät. För maja och mig (flashpackers) va vi lite oroliga när vi fick nyckeln medan hilma och Anna (riktiga backpackers) nästan dansade tango, balett och salsa över eget badrum. Idag pratar vi om dåtid, nutid och framtid under en molnig himmel. Semester är livet! 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica Wallgren:

Ser verkligen helt underbart ut :)

Kommentera inlägget här :