little bit of this little bit that

publicerat i Australien, nathalie;
(Från anteckningsblocket 17 oktober)
Flyget in över Queensland va magiskt då allt man såg va skog, berg och vatten. Tryckte hela fejset mot rutan på planet och drog in att Mother Earth är helt jävla magisk på att skapa natur, synd att vi människor är helt jävla magiska på att förstöra det igen dock. Kommer alltid slås över hur mycket naturen kan fortsätta imponera på mig gång efter gång. Har sett såå underbara platser under mina resor och ingenting är samma någonstans men känslan finns fortfarande där.
Just nu sitter vi på bussen från Cairns till Tully och jag kan inte ens förklara för er hur lugn jag känner mig. Omgiven av stora berg täcka av träd och regnskog. Himlen är ljus ljus blå och de moln som finns är utspridda som små bomullstussar, majsfält på båda sidorna av vägen och ibland åker vi förbi en å som slingrar sig vidare säkert hur långt som helst. Det är verkligen precis som jag tänkt mig att Australien skulle vara! Platta små hus, lite utspritt på gröna fält där dem har sina gårdar med allt som behövs för att klara sig. Rostiga pickups, traktorer, tvättlinor mellan träden, vattentankar och plåtskjul. Så fucking charmigt! Är galet glad att jag tog denna chansen även om jag va rädd som fan varje dag fram till avresa. Nu får vi se vad vi känner inför att sortera banan, Hilma sa att det va ganska fuxked. "Utan att skrämma er men det är väldigt väldigt tufft"
Peeps. Vi hörs! As I said, knappt någon internettillgång under veckorna. Be för mig, för jag undrar om det räcker att jag ber för mig själv haha.
Update late night - Åh! Vänner vänner! Landade ganska snabbt på hostlet efter att ha kramats med Hilma (<3), lagat lite tacokäk och bäddat i ordning sängen. Alla verkar vara huuur trevliga och goa som helst så just nu är life skönt alltså. Har en del saker att fixa imorgon så det är najs att alla jobbar medan vi springer omkring och fixar med saker. Behöver köpa lite kläder osv att jobba i för det verkar som att vi kommer få jobb redan denna eller nästa vecka. Gött om det börjar rulla nu direkt så vi kan komma någonstans med våra liv.

Kram

Kommentera inlägget här :