lovers

publicerat i Australien;
family dinner 
 Sååå! Nu har jag lite planer i min framtid och är på svensk mark igen den 9 mars. Hittade världens bästa flyg hem från Malaysia på 16 timmar  (!!!) En mellanlandning (!!!!) Så jag bara bokade helt enkelt. Åker till Bali i mitten på februari för att surfa och hänga med Bobbo sen därifrån till Malaysia, spenderar några timmar på flygplatsen och sen hem. Typ! Så totalt blir det väl 20 timmars resande jämfört med mina 32 timmar hit. Deal! Kan knappt vänta till Bali alltså. Ska baara mysa omkring och vara löjligt glad över att vara tillbaka på favoritön igen. Bobbo har lovat att ta med mig på äventyr samt besöka lite hemliga öar utanför bali. Men nog om det!
marketta market, även min underbara underbara arbetsplats. Tänk att det blir smashed med människor i alla åldrar tre dagar i veckan, livemusik, öl, mat från världens alla hörn och där står jag? Lilla naddy och serverar Nachos. Hur ballt?
Vardagen? Jag jobbar ju 50 timmar i veckan uppdelat på hostlet och marknaden vilket funkar bra. Skaffade ett gymkort häromdagen för 700 svenska... Så ja jag hänger en del där för att få valuta för pengarna haha. Efter första passet hade jag så ont i benen att jag funderade på att sjuka mig på fredagen, kunde helt seriöst inte böja på benen. >.<
Jag och sophie hade en hotellnatt att hämta ut (eller ja sophie hade en som hon delade med mig <3) så vi bokade en natt som hade kostat oss 1300kr normalpris. Vilka jävla kungar vi levde som i det rummet. Började smygdricka redan på hostlet, korkade upp en flaska passion pop på rummet och satt halvnakna på balkongen bara för att vi kunde. Skulle bara ta en drink på rooftop men ägare till baren visade sig vara svensk och jag hittade mig själv, åtta drinkar senare, inne på en random klubb helt förvirrad. Minns inte ens hur jag tog mig hem men vaknade iallafall upp i en King size bed med fyra kuddar, fruktansvärt kall AC och insvept i ett duntäcke. Life! Fan vad det tog emot att checka ut och vandra tillbaka för att börja jobba på hostlet igen. Mådde piss hela dagen och tog en powernap på golvet i vårt rum. Med fyra fläktar i huvudet. Jag tror inte ni förstår the daily struggle med värmen här borta haha... sommaren börjar på riktigt nu så ser knappt fram emot att ha 30+ dagligen! 
Ska försöka få till en surfdag med grabbarna snart också, dem har två brädor så ska fånga min rädsla och kasta mig ur i vågorna igen. Australien för fan! Kan inte åka härifrån utan att ha surfat!!! Get ur shit together nathalie!

Kommentera inlägget här :