SURFCAMP - CANGGU

publicerat i bali;
Åh! Vaknade så jävla trött imorse men det försvann ganska snabbt när jag öppnade dörren och möttes av bali och soluppgång. Bor på La Points camp i canggu vilket är i klass med ett 5 stjärnigt hotell och med frukostbuffé utomhus kan man inget annat än få rätt mood innan surfing. Va lite lite nervös eftersom det va ett år sedan jag surfade senast men lägg aaav vad gött det kändes att komma ut igen. Drog ut med båt och fångade alla vågor utom en så jag gjorde ett riktigt dåligt nose dive istället. Kom tillbaka runt tolv för lite lunch och poolhäng. Körde upp lite volleyboll på vår gigantiska gräsmatta innan kvällsmat på old mans. Vi är btw 80 procent svenskar, 15 procent norskar och 5 procent av fyra andra länder haha.
Dag 2. Vaknade upp med bett över HELA kroppen som sen visade sig vara bed bugs. Tror det är lite motsvarigheten till vägglöss och dem är ju helt förjävliga. Har nästan nästan gråtit för att det varit så psykiskt med klådan. Vågorna va lite tuffare idag och jag bytade till en 8.6 bräda samt hade backhand vilket är svårare för mig. Men det gick! Åt vegansk ravioli på Baracca, köpte chips och oreo sen mös jag och Pernille ner oss med en film och klådstillande salva haha.
Dag 3. Yeyy! En day off från lektionerna! Dem flesta va ganska bakis och vi fick typ en timmes sol innan regnet öste ner så vi drog till kuta istället. Mös runt på beach walken (shopping center) innan vi drog till mitt favoritställen, skyyyy garden <3. Åt buffén igen och drack lite drinkar. MAJS
Dag 4. Sen surf. Gick bättre än förväntat. Fett otaggad men blandade lite vodkadrinkar och drog först till black shore men det va bara skum musik så vi drog ner till Old mans vilket smockat!!! Köpte en drink där och fick dansar loss lite dansnerver som legat och vilat ett tag nu. Hamnade på någon random eftertjillfest hos två svenskar där vi badade i poolen och käkade lite nudlar. Blev hemkörda alldeles för sent och tre personer  (fulla....) på en cross är väl inte det smartaste beslutet jag tagit i mitt liv. I vilket fall som så va det en najs kväll och vi satt uppe några timmar för att bra snacka skit. Sov tre timmar innan det va dags att pumpa vågor igen och det gick ju bara åt heeelvete. Inte alls min dag i vattnet och jag va bara sur alltså. Fick några vågor men inte nöjd med hur jag red dem. Ish! Svårt att förklara! Man behöver ju dem dagarna också men det suger när dem väl dyker upp lol. 
Dem senaste dagarna har bara bestått av surf, poolhäng och gott käk på shady. Drog ut och middag med hela campet på Deus häromkvällen men blev inte jätteimponerad så drog hem ganska tidigt och fnissade lite med pernille innan vi somnade. Sista dagens surflektion gick helt insane bra. Kraften i vågorna va så jävla stark vilket jag inte alls räknade med när jag fångade första. Va alldeles för taggad och självsäker så han precis up på brädan när kraften kom och jag slogs ner i vattnet. Bröt ytan med magen så tappade andan en millisekund men blev ännu mer exalterad efter min totala smash och körde våg efter våg. Tufft att ta sig tillbaka i line up  (där vi sitter och väntar på vågorna) för när seten väl rullade in så va det bara till att hålla andan och dyka under vågen. Fy fan vad gött det äär! Så jävla levande alltså.
en snabb sammanfattning om veckan på La Points surfcamp. Mellan surfen så fokuserar man mest på gött häng, en bra bränna, yoga, crossfit, volleybollsturnering och att hålla gruppkänslan uppe. 10 av 10

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madeleine:

Gud så härligt det låter, bortsett från bed buggs! Att åka iväg och surfa har alltid varit en liten dröm jag har och det du skriver gör bara längtan ännu större :) jag får nog ta tag i detta snart! haha.

Kommentera inlägget här :