tourist naddy on the run

publicerat i Australien;
Sydney dag 1! Skrev in "opera huset" på Google maps, litade fullt ut på min vägbeskrivning och traskade runt på så många mysiga gator innan jag helt hittade mig själv mitt i en park. Kanske kallades för botaniska trädgården eller något annat fint och det va så himla himla mysigt. Hade inte alls planerat att bli intresserad i olika träd och årtal men det visade sig vara ganska spännande ändå så jag slog mig ner för en liten salladspaus för att ens orka gå igenom en tredjedel av parken.
Fick känslor för bänken ovan bara för att den såg ensam ut på en liten bakgata. Min första tanke inför sydney va bara höghus, bilar, höghus och höghus. Men ack vad fel man kan ha, det är hur mysigt som helst och jag hade absolut kunnat ha fler dagar i storstaden bara för att gå vilse och hitta mysiga caféer. 
I sydney måste man ju se opera huset och bron samt visa att man verkligen varit där med en selfie. Vilket jag gjorde! Hur många selfies som helst faktiskt men vill ju inte trötta ut er med mitt face eftersom jag kommer hem snart. Tog en taxibåt (20aud) över till darling harbour bara för att det va extra spännande att se operahuset från olika vinklar. Köpte lite kläder som vanligt och promenerade hela vägen tillbaka. Köpte en glass i hyde park, slog mig ner på gräset och bara njöt av att få vara själv. En himla himla fin dag! 

Kommentera inlägget här :