Minnen

publicerat i deep;
jag satt och kollade på gammla bilder sen Gotland med Malin, och just när jag satt där så kom jag på hur jävla roligt vi egentligen hade just den veckan. Vi har alltid lyckats ha roligt även om vi för det mesta varje gång har bråkat om skitsaker. Men gotland, helt underbart. Vädret var iffosej skit dem största delarna av tiden men vi hittade på allt som gick att göra. Gundbrädan och vår röda tandemcykel som plågade oss från livet blev våra bästa vänner. När vi cyklade från Tofta till visby och tillbaka öhm, ganska många gånger. jag minns upptäcktsfärderna med cyklen också, in i skogen upp för backen, ner i sanden , trilla hit och trilla dit. upp för backen och ner genom buskarna för att komma en sekund snabbare till lekplatsen. särbarn på hög nivå. men vi hade så jävla roligt, jag minns <3

minnen är hemskt om man tänker efter, men på ett annat vis är dem underbara.
Livet består av massa olika minnen.
idag kommer i morgon bara vara ett minne, vi kommer aldrig mer få uppleva samma sak
Aldrig någonsin om vi så lever i 50 år till
ingen blir någonsin detsamma så från dag till dag.
Allt vi upplever samlas som ett minne
antingen minns vi det roligaste, eller det hemskaste
minnen gör mig sårbar, minnen gör mig ledsen.
att tänka tillbaka på minnen får mig att gå i tårar
inga lyckotårar, allt är bara tårar av saknad och frustration över att aldrig känna känslan
jag vill inte gå vidare.
jag vill stanna i stadiet just nu, innan livet tar sin gång och försvinner bort
i minnen
Tänk om minnena kunde få liv igen, upplevas på nytt.
om och om igen
just den förvirrande känslan av att minnas
jag vill inte minnas, jag vill uppleva
igen,igen igen
jag vill förevigt att mitt liv ska vara såhär
fullt med kärlek, fullt med ärlighet och skratt
tårar, men just nu glädjetårar
allt är underbart men övergår snart i minnen
det enda vi får ha kvar av våra liv är minnen
det är ingen som tänker låta oss uppleva det vi vill uppleva
minnen tar oss in i en slukande värld av känslor.


jag och malin på gotland, vår första tur på bästa vän tandemcyklen :)



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johanna:

sv; ja jag vet, skönt att ha det där med kläderna säkrade :D jag måste ju ha din autograf också, jag menar när vi blir riktigt kända sen så är den ju jävligt värdefull :O

Kommentera inlägget här :