att vara fullkomligt lugn

publicerat i Australien;
Godmorgon från någonstans 50 km utanför sydney! Träffade en finsk kille (Timo) som bodde ungefär en månad på vårt hostel när vi jobbade i receptionen och eftersom Facebook låter en hålla kontakten med människor från hela världen så ringde han mig när han fick reda på att jag skulle ner till Sydney. Han bor och jobbar nämligen mitt ute i ingenstans där det ända du kan se är träd, en flod och berg. Tog tåget ut och varje gång jag bytade tåg slogs jag av en vägg av värme. Tror det gick upp till 45 grader och att andas va ungefär samma känsla som i en bastu??? Helt fucking insane. Har aldrig känt den värmen på daglig basis innan så kroppen fick ju panik och öppnade minsta lilla svettpor som finns haha! Blev iallafall upphämtad på närmsta tågstation (över en timme bort...) sen åkte vi tillbaka på helt uuunderbara vägar och det ända jag kände va fullkomligt lugn.
Fick riktigt kaffe  (wow) som jag drack ute på bryggan och ni vet när man känner sig sådär mysigt nyvaken och utvilad? Precis så kände jag mig och det va ju bara helt okej. Tog ett dopp i floden innan vi smällde upp världens frukost med frukt och grejer.
Efter frukost och kaffe tog vi bilen och slängde höger/vänster lite överallt. Stannade på en av de äldsta pubarna och drack öl, hittade en kyrkogård där alla hette William och dog under 1800 talet sen tog vi färjan över igen eftersom man inte kan lämna "ön" på något annat sätt.
Vi svettades så fruktansvärt mycket och jag vet inte hur många snapshats jag skickade eftersom jag på riktigt blev imponerad över min egen kropp haha. Drog fram kanoten efter en snabb lunch och puttrade längst med ån tills vi hittade en liten strand. Hoppade av och gjorde en välbehövlig lerinpackning som vi tvättade av med flodvatten. Det är någonting med vatten som gör min själ rofylld. Jag bara satt där i båten och log, kunde ibte ens föra en konversation för det va tomt i huvudet. Bara bara känslor. 
Lagade middag efter kanotturen, körde en runda under full moon och somnade relativt tidigt! 
 

Kommentera inlägget här :