bamboo, buckets och valborg!

publicerat i bali, nathalie;
first of all - Skriver det här på en skön strand i Thailand, det är valborg och solen får svetten att bilda små små pärlor på huden. Inatt sov jag ruskigt dåligt då vi bor på Stones (stoned) bar vilket har typ den största strandfesten några timmar in på natten och trots hörlurar och full volym kunde jag känna hela festen i min säng. Ordagrant haha! Toaletterna luktar ruttet vatten, vattnet i duschen smakar likadant, sängarna är hårda som sten men ACn gör ett grymt jobb. Det är ett billigt boende och vi insåg ganska snabbt att vi kan behöva vara lite småfulla för att däcka om nätterna.
I phuket (patong) gjorde vi inte mycket de två dagarna vi hade där. Strosade omkring lite på köpcentret och sista kvällen kollade vi på bio igen. Fjärde gången  på en vecka för min del men det är ju såså billigt att både biljett, popcorn och dricka är billigare än bara en biljett i Sverige. Plus att det alltid är halvtomt vilket gör att man kan sno tre säten för sig själv!  Då är det okej!
Phi phi är jäkligt lugnt har jag förstått då både klubbar och vägar är typ tomma. (luktar regnperiod) Men det är mysigt här då det inte finns motorfordon eller hästar utan mest små vagnar och katter. Många mysiga restauranger, affärer och tatueringsstudios. And that's exactly what happened yesterday, vi smög in och gjorde vars en bambootatuering på skull tattoo. 2000 bath (500kr). Har ingen bild på någon av mina tatueringar men det kan jag nog lösa sen.
Än så länge har vi ätit fyra Pad thai och två gröna curry's. Lär bli fyrfubbelt med Pad thai innan  resan är slut. Ikväll ska vi dricka buckets och dansa på stranden. Peace
Ni ser dock lite av storleken av den nya tatuering  här, på armen! Lagom! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Veronica Wallgren:

Åh vad härligt!

2:a kommentar, skriven , av josephine Asplund:

Hoppas du får en fin Valborg & lycka till med bloggen! Kram<3

Kommentera inlägget här :