dykbilder och dykord

publicerat i bali, nathalie;
 Lite bilder från Gili då jag och maja dök! Gjorde två dyk varav ett deep dive på 30 meter och ett i turtle heaven! Gick precis lika bra som vanligt och vi va såså nöjda med både koraller, fiskar och sköldpaddor. Riktigt mycket att titta på och vår divemaster hjälpte oss att se alla små djur som vi antagligen aldrig hade sett utan hans hjälp. Det sköna nu är att man börjar känna sig hemma i dykningen och det där första andetaget under ytan är inte så spänt längre. Nu är det mest min boyancy jag skulle behöva få rätt på så att kraschlandningar i koraller kan undvikas. 
Ser liten ut på bild men jag lovar er att den va så läskigt stor i verkligheten. Och visserligen ser allt lite större ut några meter under ytan men den VA stor. På riktigt.
Nöjda dykare! Vår divemaster försökte visa oss lite andra saker under tiden vi tog bilderna men han insåg ganska snabbt att vi sket totalt i räkor och lionfishes när det låg en livs levande sköldpadda bredvid oss. Slutade med att han guppade omkring för sig själv och väntade tills vi hade posat färdigt. Snällt!
Försökte göra lite coola tricks i vattnet men det gick sådär. Maja börjar bli grym på piruetter och jag håller på att träna upp en over head kick. Sakta men säkert! 
Cool divemaster och coola vattenthings varav sista bilden med så himlahimla söta nempfiskar. 
Hoppas ni är avundsjuka! Bilderna är oredigerade och egentligen behöver jag köpa en röd lins till go pron då färgerna inte syns som de ska under vatten pga solen. Visste ni att röd färg blir grön några meter ner? Så när jag tryckutjämnade allt vad jag kunde häromdagen märkte jag till sist att det va helt grönt i masken och jag undrade hur fan jag hade kunnat snora ner allt utan att ens andas med näsan. Insåg sen att jag antagligen tryckt sönder något kärl i näsan och att det va blod i masken och inte jättegrönt snor..... stil nasty tho

Kommentera inlägget här :