sköna dagar på Gili

publicerat i bali, nathalie;
Hm! Where to start? Dagarna och nätterna på Gili T springer iväg (som vanligt) och vi har inte jättemycket på vår To Do list här borta. Vi hittade ett riktigt gött boende vid namn Beach wind Bungalows för 350.000 per rum/natt så vi flyttade in på två sekunder. Det bästa är att vi lyckades få tre rum bredvid varandra som ligger i en hörna så vi har vår egen lilla uteplats som vi fyller med allt från ölflaskor, vodkaflaskor och ciggfimpar till frukostbrickor, blöta badkläder och smutsiga flipflops. Oftast ganska svinigt men det tänker man inte så mycket på haha. De flesta i gänget (läs alla utom jag) har druckit varannan kväll typ och provat partylivet på Gili vilket faktiskt är ganska bra. Hängde med ut en kväll och vickade på höfterna, spelade beerpong och svettades något enooooormt. Kul!
Bokade in oss på en heldag med snorkling i måndags och det va supernajs och lätt den bästa vi varit på. Åkte ut med båt och stannade mitt ute i havet på tre ställen plus ett matstopp på Gili Air. Fick se sjukt mycket koraller, fisk och sköldpaddor. Riktigt stora sköldpaddor och det va såsåså fett.
 
I tisdags började morgonen både lugnt och tyst då några va bakis och några drog på body scrub. Njöt lite extra av att va själv i en timme så jag han läsa några hundra sidor i boken och bara andas. Tiden är ganska intensiv när man bor på varandra som vi gör nu men det är också så himla mysigt, speciellt hela stämningen att vara ett stort gäng som bor tillsammans. Och ja, man känner sig hemma lite överallt. Efter lunch hyrde vi cyklar och trampade runt ön i lagom takt. Eftersom ön är 7 km runt stannade vi till några gånger för bad/käk/photo session/drickepaus. Som vanligt va oturen med mig och efter första stoppet rullade min cykel ut med punka (!!!!!) Andra gånger på resan och jag ville fan bara bränna upp skitet på plats. Fick helt enkelt dra en powerwalk runt ön i flip flop istället.....
 
Just nu slökollar jag på en skum film som går på den ända kanalen utan balinesiskt tal och låter en vegetarisk version av flygande Jacob lägga sig till rätta i magen. Imorgon har vi bokat in oss på två dyk så ännu en gång ligger jag kvar i sängen medan de andra sätter fart på dansnerverna i takt med att promillen ökar. Sjukt okej för min del haha! / grandma naddy
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sarah:

Häftiga bilder :)

Kommentera inlägget här :