vulkanbestigning, Bajskaffe ocu håriga ben

publicerat i bali, nathalie;
 
Tja! Passar på att lägga några rader medan två balinesiska kvinnor turas om att vaxa mina ben och jag behöver något annat att tänka på merän varmt jävla vax och hår som dras av. Idag, eller ja inatt (02.00) blev vi hämtade i två taxibilar för lite vulkanbestigning. Vägen upp var extremt lång, svettig och kämpig att ta sig upp för men efter några pauser tog vi oss högst upp och fick se solen gå upp över Bali. Det va riktigt kallt men så värt det. Oslagbart vackert och hela vägen ner blev jag återigen förbluffad över Mother nature alltså. Krigade oss igenom sjuk terräng både upp och ner men lyckades ta oss fram ganska hela. Fint!
 Plaskade omkring några vändor i poolen sen åkte vi vidare mot risterrasserna och kaffeprovning. Sjukt vackert det också men i slutet på rundan öppnade himmeln sig och mer eller mindre dränkte oss med vatten. Smakade det berömda och dyra "bajskaffet" som görs genom ett djur som först äter bönan, bajsar ut den sen tvättas dem för att rostas i 45 minuter och done. Bajskaffe i all ära! Smakade inte bajs iallafall och vi kände oss nöjda med dagens åtkomster.
Ikväll lär vi göra absolut  ingenting. Vissa är på massage, andra tar igen lite missad sömn och jag ligger som sagt här och plågas. Det va dags alltså. Senast i morse (uppe på vulkanen) stod Linus och skrattade åt mina ben samtidigt som han la kommentaren "alltså nathalie du måste göra något åt dem där benen nu" kaoshåriga. :( Haha! Life of a hairy görl

Kommentera inlägget här :