Tur i oturen

publicerat i Filippinerna, nathalie;
 Hade turen att träffa en mamma, hennes bror och dotter på Malapascua och det visade dig att dem skulle över till Cebu (där dem bor) samma dag som oss så vi blev erbjudna bilplats istället för buss! Blev såklart superglada och tackade jag på typ 0.3 sekunder. Bilresan visade sig bli sjukt spännande med två hundar i knäet, ordlekar på engelska samt ett snabbt stopp på Filippinerna motsvarighet till McDonalds. Precis såna människor man behöver möta mellan varven med tanke på många andra som bara vill lura en på pengar.
Dock gjorde jag en "typiskt nathalie" grej och glömde magväskan med pengar och bankkort i deras bil och upptäckte det när vi tog bussen mot Moalboal. Hade fan tur igen att vi la till killen på instagram så jag kunde få tag på honom så fort vi fick wifi. Löste det ganska snabbt så får möta upp dem när vi är tillbaka vid flygplatsen.
 
Nästa problem uppstod på bussen (som va sjukt skumpig och trång) då min ena flipflop blev ivägsparkad så när vi väl skulle gå av fick jag halva bussen att leta efter en vit vänster flipflop. Hade ficklampan i ena handen och skon i den andra. "helloo excuse me have anyone seen a white flipflop?? I just lost my flipflop?" Först tittade dem på mig som att jag kom från mars sen tittade dem ungefär lika fundersamt på sina fötter. Vi hittade den iallafall så jag slapp gå utan skor på Moalboals gator mitt i natten.
Sista problemet uppstod när vi skulle hitta boende. Det är påsk och ledighet här också så i princip allt va fullbokat och vi åkte omkring med tuktuk cirkus 30 minuter för att hitta boende. Det löste också sig sjukt bra tillsist och efter många om och men sov vi tillsist hårt som fan hela natten.
 

Kommentera inlägget här :