lata måndagar i Thailand

publicerat i Thailand, nathalie;
Och idag då? En vanlig måndag på andra sidan jorden börjar till exempel med frukost framför havet. En skål med flingor, frukt och yogurt samt lite kaffe! Vad gör man utan kaffe? (Bäst kaffe går till Thailand btw) Sen kanske man smälter frukosten medan man bläddrar i en bra engelsk bok och låter koffeinet väcka cellerna till liv. Efter det svirar man om till bikini, tar sju/åtta steg ner till stranden, lägger ut sarongen och kör dagens första dopp i havet.
Eftersom Hilma och Anna köpt strandtennis turas vi om att se lite aktiva ut på stranden.

Mitt och Majas rekord 32 slag.
Anna och hilma rekord 193 slag. (?)
Vi provade även på att hjula, stå o brygga och springa ut i vattnet men alla va ganska överrens om att muskler och leder är lite småstela och att vi nog gör bäst i att inte överdriva våra rörelsemönster.
i min nya favorit ripcurl tröja  <3 <3 <3
Jag och maja checkade in på hotell idag och bara vi öppnade dörren kände vi hur livsgnistan började vakna till liv ända nere från tårna. Satte ACN på 16 grader, fullt blås. Kokade kaffe, klappade på våra vita lakan och andades in det faktum att inte behöva döda fler kackerlackor. (det kröp en PÅ MITT BEN idag. Fick panik. Grät inombords och typ skrattade för att dölja min nervositet). Bokade dyk inför imorgon och bjöd sen såklart in våra forna vänner på en omgång kortspel eller tre. Skrattade tills magarna krampade men mellan varven va det väldigt (väldigt) allvarligt spel och vi alla kommer nog hålla ett extra öga på syretuben imorgon. Någonstans i skämten ligger alltid lite lite allvar. Med tanke på att Anna valde att dra sina smutsiga backpackerfötter över mitt vita hotellakan anar jag en sting av avundsjuka.
Men fan! Trött som en baby och taggad inför två dyk med tre helt sjuka (-t bra) brudar imorgon. Njuter allt vad vi kan innan vår Asien-runt-resa är över. (Vilket är väldigt väldigt snart) 

Kommentera inlägget här :