snapshots koh lipe

publicerat i Thailand, nathalie;
En löjligt snabb catch up med tanke på att jag tog lite semester från semesterbloggandet. Dagarna på Koh Lipe va helt u n d e r b a r a och vi va ganska överrens om att det va top 1 bästa ön vi varit på. Vi blev tipsade om en restaurang vid namn Elephant bar som bjöd på mysig miljö, underbart god mat och lite live musik. Åt allt ifrån goda frukostar, ostdränkta pizzor och sallader.
Gick bananas med ekonomin och smällde lätt upp en frukost för 400 bath (jämfört med Pad thai för 80 bath) så värt dock!
Vi dök ju på Koh lipe också! Fyra brudar och en brudinstruktör = girl power overload och vi ägde havet. Första dyket va helt underbart! När vi åkte ut med båten kunde jag knappt bärga mig inför att backrolea ner i ett ända stort akvarium. Så blått, så stort, så mycket fisk och en sikt på 20 meter. För ikke dykare kanske det inte förklarar någonting men magiskt. Ett tag va vi omringade av stora gula fiskar och jag log så mycket på insidan att ja. Speecheless.
Andra dyket kan jag inte skryta om då det gick åt helvete för mig. Masken pressade i pannan OCH läckte in vatten i näsa/ögon plus skoskav av fenorna på båda hälarna. Ovanpå det simmade vi motströms och jag krigade för att ställa mig lodrätt i hopp om att tömma masken, tillbaka vågrätt för att simma mot strömmen och samtidigt undvika att driva iväg. Va så frustrerad och trött att jag bara ville avbryta dyket men vad gör man några meter under ytan? Fortsätter simma.... trots det - Helnöjd med resans sista dyk tillsammans med tre bra tjejer.
Tappra backpackers som, trots kackerlackor/ödlor/krabbor/mygg, sov fem nätter i sin bungalow. Självklart fick dem prova på flashpacking med ac rum, fluffiga täcken, mjuka sängar och hotellsyre. That's what friends are for <3
 
På hotellrummet spelade vi kortspel, åt klubbor och kiknade av skratt var och varannan minut. Dagarna på lipe va så avslappnade från morgon till kväll, början till slut. Jag är fan glad att vi mötte upp Anna och Hilma för lite ö-häng, helt sjukt så snabbt man kan känna sig hemma med "nya" människor på resan. (ty guuurls, It was a blast!)
Vi lärde oss lite nya uttryck btw! Träffade två svenska grabbar från uppåt landet och snackade om det här med att bli lite lullig, salongsberusad, småfull, mysfull ye you get it. Då den ena, som om ingenting, säger :
Grabb - ja när man börjar blir lite pruttig  (nöjt smile)
4 Skåningar - förlåt va?
Grabb - pruttig?
4 skåningar - det är fisig eller?
Grabb - va? Nä! Men vi säger så här då, lite skön i miljön?
4 skåningar - nope. nej. Aldrig hört..
Så nu vet vi! Om man är lite pruttig eller skön i miljön så betyder det tydligen lite smått alkoholpåverkad. Inte att man käkat något dåligt! Inte alls! Och utöver det så har vi lärt ALLA svenskar vad ordet bull och pul betyder. Ord som både jag och maja använder i vårt ordförråd och vi vet mycket väl om att order pul orsakar en viss förvirring bland nya vänner.
- ååh! Jag är såå sugen på att pula ikväll
- Ikväll ska vi bara pula
- jag är sugen på pul
- vad ska du pula ikväll?
De flesta adderar bokstaven L och tror att vi öppet pratar om att pulla. Hur sjukt sugna vi är på att pulla. Att vi lätt pullar tre fyra gånger i veckan. Kul!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hilma och Anna:

Så glada att vi mötte upp er!! Ser fram emot allt från solnedgångar till ko-frisyrer hemma i Eslöv! <3

Svar: HAHAHAH kofrisyrer <3 <3 <3
Nathalie

Kommentera inlägget här :