Hello November

publicerat i Australien, nathalie;
Welcome November! Även om det känns fel att säga november när vi dagligen svettas i 30+ och ständigt bränner oss trots spf 50. Ehm, mycket har hänt, mycket har gått fel men också blivit så himla rätt.
ett litet creek vi hittade häromdagen. Ville bada men blev attackerade av pissmyror så sprang till badet istället.
I fredags firade vi halloween på hostlet och dansade till halvbra musik på rafters. (Den ända klubben i tully som på fredagar ändras från vår reception till klubb..) I lördags hyrde vi två bussar och åkte till Murray falls, ligger en bit utanför Tully, och det va så så underbart. Låg och solade på klippor, satt i vattnet, hoppade i vattenfallet och bara bubblade av skratt och känslor hela dagen. På kvällen spelade vi kortspel (som vanligt) och drack alkohol (som vanligt).
Hilman och kieran efter Murray falls, två fina själar
I söndags åkte vi till Mission Beach som är en helt sjukt lång strand med palmer, hav och ja sand såklart. Farligt fint och farligt skönt att äntligen få komma ut i havet igen, finns inget bättre. En riktig girl day vår sista dag och det va värt varenda tan line vi fick på vår kropp (trots smärtan haha). På kvällen spelade jag lite kort med olika människor, kramades hejdå och pratade om djupa saker. Sånt som man behöver prata om när man ständigt är på resande fot. Och sånt som jag behöver prata om pga överaktiv hjärna :):)
Mission beach.
Det tråkigaste just nu är att jag och Hilma bara fick två veckor tillsammans eftersom hon är en av de få människor som förstår insidan av mitt huvud. Som jag kan prata med om allt (tusen gånger) och ändå lyssnar igen. Och igen! Men jag vet ju att hon är one call away och att ingenting mellan oss ändras ändå. Guld värt med vänner som henne. Imponerad as fuck att hon kör det här bananracet fullt ut, även om jag faktiskt visste att hon skulle klara det tio gånger bättre än mig. Hon är ball little Hilma. Och precis en lagom blandning av allt jag behöver.
Det har varit ganska skönt att ligga lågt med internet för att faktiskt kunna koppla bort sverigelivet lite och fokusera på det vi har här. Det är svårt att förklara hur vi lever men det finns inte riktigt någon trygghet att ta på vilket gör att man blir ganska spridd i tankarna. Vi har iallafall fått jobb på en hästfarm någon timme utanför Brisbane så vi ska dit och hälsa på någon gång i veckan för att få en bild om det även om det redan känns väldigt rätt. Istället för att jobba måndag till fredag kommer det bli en vardag med jobb som förhoppningsvis mer känns som en livstil. (prrrfect) Det flyter på alldeles för lätt för mig och Sophie just nu så vi undrar lite när det ska gå åt helvete. 
mat och det finaste omklädningsrummet jag någonsin sett.
sist men inte minst, (haha jo minst) tully! Här är huvudgatan upp och ner. Omringat av berg och regnskog bestående av två pizzerior, två second hand affärer, en supermarket, ett systembolag och två pubar. Så himla mysigt men verkligen inte värt att hänga på om man inte vill jobba med bananer eller melon. Little tully <3

Kommentera inlägget här :