allt man kan tänka på mellan flygbyten

publicerat i , deep, nathalie;
Det går inte så bra för mig att ladda upp bilder just nu så det får bli blandade bilder från Justins konsert, frukost i Hong Kong och avskedsfrukosten med Elin och Sandra. För det är vad jag gjorde mina sista dagar i Sverige. Rockade JB i Stockholm, drack vin med en minimal bakfylla som sen spenderades med Anton någonstans i skogen. Packade ner frulle och en kanna kaffe i väskan sen traskade vi omkring bland träd och mer träd. Fick nybakade scones till frukost innan vi Kramades hejdå sen åt jag en frukost till följt av en förtidig kanelbulle. Mycket fint och väldigt mycket frukost haha.
Tre av fyra flyg är gjorda och just nu sitter jag i ett litet hörn på flygplatsen i Kuala Lumpur för att sno laddning till luren. Det längsta flyget på lite mer än tio timmar gick jäkligt snabbt med tanke på att jag sov till och från. Vilket jag gjort på alla flyg så min hjärna är lite förvirrad på dygnsrytmen men det ska nog gå bra. Vill bara lägga mig i sängen på Bali och få sova på riktigt nu. Dock är flyget en timme försenat så får vänta lite till med det.
Allt är bra iallafall. Skönt att ha gått från jättekänslig och orolig till lugn och rofylld. Fast det går väldigt väldigt snabbt mellan känslorna, har redan fått gråta till mamma för att allt är lite läskigt just nu och så fort jag börjar tänka så rinner ögonen lite av sig själv. Lykke körde mig till Malmö där jag sen åkte över själv. Stod bara och höll om henne tills tåget kom och att vinka hejdå genom ett tågfönster är lika tråkigt som det ser ut på film. En av de finaste människorna jag har träffat. Så mycket mellan oss som jag inte ens kan förklara. Det känns bara. Och jag vet att hon finns där. Hon vet allt. Allt allt allt. jag vet att hon tror på mig och det räcker så långt just nu.
Har tänkt på Anton fler gånger än jag ens vågar berätta och på hur snabbt man kan vänja sig vid en annan människas närvaro. På att hur mycket jag än hoppas (och vill) att denna resan sluter sig som en bubbla runt mig, så önskar jag inget mer än att han finns kvar i mitt liv sen. Som vän eller mer än vän. Bara han och hans syn på livet kan fortsätta få mig att inte tappa greppet om vad som är viktigt och inte viktigt. (Sen kanske för att jag vill fortsätta bli bortskämd med scones till frukost, late night deep talk och drinkar som smakar delicatoboll hehhh) 
Allt får bara gå som det går nu! Kommer inte ha några krav eller större planer på hur min tid i Australien ska vara utan vill bara vakna och go with the flow. Om jag hatar allt som har med bananer, kängurus, goon, outback, ord som mate och heaps att göra så får jag väl köpa en biljett hem. Jävligt tråkigt om det blir så men också jävligt okej för då är det kanske ingenting för mig. Behöver bara andas mig igenom allt. Och klappa mig själv på axeln för det här trodde jag absolut inte att jag skulle göra. Fucking proud.
(Fick 2 ringit av en som jobbade på flygplatsen i Malaysia btw för att kunna ta mig till rätt terminal! Evigt tacksam över att jag slapp vara fast i en arrival hall för resten av mitt liv och det kändes så så skönt att få träffa en fin själ som hjälpte en rädd liten gurl som mig)
 
Klockan är 17.52 här just nu! Ciao!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Härliga bilder verkligen :)

Kommentera inlägget här :